Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

Κολοκύθα: Ένα «πολυεργαλείο» στην κουζίνα μας!

Κολοκύθα, η πρωταγωνίστρια στο καλάθι των λαχανικών για το μήνα Οκτώβρη.  Ξεχωρίζει λόγω μεγέθους, χρώματος, υφής αλλά και πολλαπλών χρήσεων, μιας και μπορεί να γίνει η πρώτη ύλη, τόσο για αλμυρές όσο και γλυκές δημιουργίες.

Γιατί είναι τόσο θρεπτική;

Το έντονο χρυσοκίτρινο χρώμα της μαρτυρά την πλούσια περιεκτικότητά της σε β-καροτένιο το οποίο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στον οργανισμό μας. Είναι πλούσια σε βιταμίνες A, C και Ε, αποτελεί πηγή καλίου, μαγγανίου, χαλκού, φωσφόρου, σιδήρου και μαγνησίου. Όμως εκτός από τη σάρκα της που περιέχει όλα τα παραπάνω ωφέλιμα συστατικά, οι σπόροι της κολοκύθας «κουβαλούν» σπουδαία πλεονεκτήματα για τον οργανισμό όπως: σελήνιο, βιταμίνη Κ, φυλλικό οξύ και υγιή λίπη.

Οι κυριότερες ευεργετικές της ιδιότητες στην υγεία είναι:

·        Προστασία του δέρματος

·        Ενίσχυση της όρασης

·        Βελτίωση του ανοσοποιητικού συστήματος

·        Καλή λειτουργία της καρδιάς, πρόληψη της κατάθλιψης.

Μυστικά για να την διαλέξετε

Προσέξτε να είναι σκληρή, να μην έχει χτυπήματα και το χρώμα της να είναι «ζωηρό».

Πώς να τη συντηρήσετε

Εφόσον την καθαρίσετε και την κόψετε μπορείτε να τη διατηρήσετε σε σακουλάκι ή σε τάπερ για 1 εβδομάδα στο ψυγείο.
Ολόκληρη, μπορεί να διατηρηθεί εκτός ψυγείου μέχρι και 3 μήνες, σε σκιερό και δροσερό μέρος, που αερίζεται καλά και δεν έχει υγρασία.
Στην κατάψυξη διατηρείται ακόμα και για 1 χρόνο.

Ιδέες για να την απολαύσετε

Σε αλμυρές συνταγές
Μια από τις πιο διάσημες συνταγές της είναι ο πουρές κολοκύθας και ο η σούπα βελουτέ.  Τηγανιτή με κουρκούτι από αλεύρι, κομμένη σε κομματάκια συνδυάζεται και αναδεικνύει το ρύζι ή το πιλάφι σας.

Σε γλυκές συνταγές  

·        Σε κομμάτια ψητά, με ζάχαρη και κανέλα

·        Γλυκιά κολοκυθόπιτα

·        Μαρμελάδα κολοκύθα

·        Ψητή με μέλι 

Διαβάστε ακόμα