Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

10/10 Παγκόσμια Ημέρα ψυχικής υγείας: 10 λόγοι για να νιώθετε καλά!

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τα ψυχικά νοσήματα. Την πρωτοβουλία πήραν από κοινού το 1994 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ψυχικής Υγείας και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας*.

Τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δείχνουν ότι ο αριθμός των πασχόντων από κατάθλιψη, ξεπερνά παγκοσμίως τα 154 εκατομμύρια. Έτσι η διασφάλιση της ψυχικής υγείας αποτελεί προτεραιότητα και στόχο σε παγκόσμιο επίπεδο.

Υπάρχουν τρόποι, τους οποίους αν τους εντάξουμε στην καθημερινότητα μας μπορούν και να προστατεύσουν και να βελτιώσουν την ψυχική υγεία μας.

1.   Ακούστε μουσική
Σύμφωνα με έρευνες η συστηματική επαφή με τη μουσική βοηθά στην πνευματική διαύγεια, τη μείωση του στρες και της έντασης ενώ παράλληλα βελτιώνει τη μνήμη και προάγει τη δημιουργικότητα.

2.   Προσφέρετε τη βοήθειά σας
Έρευνες υποστηρίζουν ότι το αίσθημα της αλληλοβοήθειας προς το συνάνθρωπο & ο εθελοντισμός ενεργοποιούν στον εγκέφαλο σημεία που σχετίζονται με το συναίσθημα της ικανοποίησης, της χαράς και της θετικής σκέψης.

3.   Γυμναστείτε

Η άσκηση και συγκεκριμένα τακτικές όπως η yoga, το γρήγορο βάδην και το τρέξιμο βοηθούν στην απελευθέρωση ενδορφινών, στην απομάκρυνση των τοξινών και στην «ξεκούραση» του νου από προβλήματα και αρνητικές σκέψεις.

4.   Τροφή για το σώμα και τη σκέψη
Τόσο η προσεγμένη και ισορροπημένη διατροφή, όσο και η θετική σκέψη, που τροφοδοτούμε τον εγκέφαλό μας, μπορούν να βελτιώσουν την ψυχολογία μας και να κρατούν τον οργανισμό μας «ασφαλή» εσωτερικά και εξωτερικά.

5.   Ζωγραφίστε/ Δημιουργήστε με τα χέρια σας
Έρευνες απέδειξαν ότι η ενασχόληση με την τέχνη και τη δημιουργία βοήθησαν ανθρώπους να βρουν νόημα στην καθημερινότητά τους και να ξεφύγουν από την κατάθλιψη βελτιώνοντας την ψυχολογία τους και τη διάθεσή τους.

6.   Απολαύστε τον ύπνο σας
Ο ύπνος είναι η απαραίτητη διαδικασία για να φορτίσουν οι μπαταρίες τόσο του νου όσο και του σώματος. Η ψυχική σας υγεία βελτιώνεται όταν ο ύπνος παραμένει σταθερός και ποιοτικός. Δείτε εδώ τρεις λόγους που ο ύπνος κάνει καλό στην υγεία σας.

7.   Υιοθετήστε  ένα κατοικίδιο

Έρευνα του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, έδειξε ότι όσοι έχουν στο σπίτι τους ένα κατοικίδιο κινδυνεύουν λιγότερο από κατάθλιψη, ενώ όσοι έχουν εκδηλώσει κατάθλιψη μέσα από την καθημερινή επαφή με το κατοικίδιό τους νιώθουν ολοένα και καλύτερα. Υιοθετήστε ένα αδέσποτο ζωάκι έτσι θα λάβετε διπλή χαρά μιας και θα έχετε ικανοποιήσει και το βήμα 2!

8.   Μοιράστε αγάπη
Τόσο ο έρωτας όσο και η αγάπη προς τους γύρω μας, είναι δύο σπουδαία εφόδια που βοηθούν την ψυχολογία μας, τόσο του δέκτη όσο και του πομπού. Δείτε εδώ πόσα θετικά μπορεί να χαρίσει ο έρωτας στην υγεία σας.

9.   Ασχοληθείτε με τα παιδιά
Παιδιά, ανίψια, εγγόνια όποια κι αν είναι η σχέση σας με τα παιδιά αξιοποιήστε τη είναι για καλό σας! Παίξτε μαζί τους, αφιερώστε τους χρόνο και μάθετε από εκείνα πως τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα. Χωρίς να το πολυκαταλάβετε ένα παιδί μπορεί να σας μεταδώσει μαθήματα ζωής συμπυκνωμένα μέσα σε μια ώρα παιχνιδιού! Η παιδική ενέργεια και θετική αύρα θα σας συνεπάρει σε σκέψεις γεμάτες αισιοδοξία.

10.  Ταξιδέψτε
Επιλέξτε τον αγαπημένο σας προορισμό ή βγάλτε πρόγραμμα σε προορισμούς που θα θέλατε να φτάσετε και προσπαθήστε να καταφέρετε να τους επισκεφθείτε. Το να έχουμε ένα στόχο χαλάρωσης και ξεκούρασης και ακόμα καλύτερα το να κατορθώνουμε να τους επισκεφθούμε, γεμίζει το μυαλό και την ψυχή μας με νέες εικόνες, εμπειρίες και αισιοδοξία.

*https://goo.gl/3zMMmX 

 
Διαβάστε ακόμα