Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

Ώρα για ύπνο! 3 απλοί τρόποι για να τα καταφέρετε χωρίς γκρίνια!

Η μέρα προχώρησε το βραδάκι έφτασε και μαζί του η ώρα του ύπνου!

Τι γίνεται όμως όταν αντί για ιδανική ώρα ξεκούρασης μετατρέπεται σε ώρα μάχης με τους μικρούς μας φίλους, που δύσκολα θα μπουν αδιαμαρτύρητα στο κρεβάτι τους;

 

Μην αμελείτε τη γλυκιά ρουτίνα του ύπνου

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε συγκεκριμένο πρόγραμμα πριν τον ύπνο έτσι ώστε τα παιδιά να νιώθουν ασφάλεια και πώς όλα είναι υπό έλεγχο… όπως συνήθως.

Αν διαταράξετε το πρόγραμμά τους πχ εξαιτίας μιας βόλτας, ή επισκέψεων τότε σίγουρα θα νιώσουν ανήσυχα και δεν θα μπορέσουν να κοιμηθούν με ηρεμία. Ένα χαλαρωτικό μπάνιο, το διάβασμα του αγαπημένου τους παραμυθιού, ένα χλιαρό ποτήρι γάλα, ο χαμηλός φωτισμός στο σπίτι και ήρεμη φωνή σας είναι μια γλυκιά ρουτίνα που χαλαρώνει και ξεκουράζει τα παιδιά, βοηθώντας τα να φτάσουν στο κρεβάτι τους με τη θέλησή τους.

 

Προσοχή στο μαζί!

Ειδικά στα μικρότερα παιδιά στην βρεφική ηλικία οι γονείς συνηθίζουν να τα παίρνουν μαζί στο κρεβάτι τους με το πρώτο κλάμα, ή όταν βλέπουν πως δεν ησυχάζει για να κοιμηθεί. Αυτή η τακτική έχει δύο συνέπειες. Πρώτον η εξάρτηση του παιδιού με τους γονείς μεγαλώνει με αποτέλεσμα να νιώθει ήρεμα μόνο όταν είναι και εκείνοι μαζί του και δεύτερον συνδέει τον ύπνο στο δικό του κρεβάτι με κάτι κακό και όχι ήρεμο και ανακουφιστικό, όπως δηλαδή θα θέλαμε να είναι η ώρα του ύπνου. Ποια είναι η λύση; Χαλαρώστε, παίξτε μαζί αρκετή ώρα πριν τον ύπνο, ώστε να σας «χορτάσει» και μετά με ένα γλυκό νανούρισμα ή σε μεγαλύτερα παιδάκια μια όμορφη χαλαρή κουβέντα και ένα χάδι θα το οδηγήσει με ασφάλεια και ηρεμία στο κρεβάτι του.

 

Αποδεχτείτε την αντίδρασή σου & βρείτε την κατάλληλη λύση

Ειδικά στα μεγαλύτερα παιδιά που μπορείτε να συνεννοηθείτε, μια καλή τακτική για εύκολο ύπνο είναι να αναζητήσετε μαζί την αιτία δυσκολίας στον ύπνο.

Συζητήστε με το παιδί, ρωτήστε το γιατί δεν θέλει να κοιμηθεί και αντιδράστε ανάλογα. Μην του φωνάζετε ή μην του επαναλαμβάνετε διαρκώς ότι πρέπει να κοιμηθεί γιατί πχ αύριο έχει πρωινό ξύπνημα. Αν είναι ξεκούραστο και δεν νιώθει έτοιμο για ύπνο αφήστε το να χαλαρώσει με τον τρόπο που που αρέσει πχ να χαζέψει λίγο το αγαπημένο του παραμύθι, ή να σας κάνει παρέα στο μαγείρεμα της επόμενης μέρας. Αν το απασχολεί κάτι δώστε του την προσοχή που πρέπει, πολλά παιδάκια φοβούνται να μένουν μόνα στο δωμάτιό τους το βράδυ, ίσως σας το εκδηλώνει με γκρίνια πριν τον ύπνο και δικαιολογίες που δεν ευσταθούν.  Δημιουργήστε ένα κόνσεπτ ύπνου στο οποίο δεν θα μπορούν να αντισταθούν και απλά αφήστε τα να χαλαρώσουν με τον χρόνο τους και τότε σίγουρα τα όνειρά τους θα γίνουν… γλυκά!

 

 

 

 

Διαβάστε ακόμα