Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

Η μάχη του γλυκού! 5 τρόποι για να σταματήσετε την εξάρτησή του με τη ζάχαρη.

Γλυκό και παιδί δύο φίλοι πραγματικά αχώριστοι!

Τα παιδιά αγαπούν τα γλυκά και ιδιαίτερα τη σοκολάτα και όταν στο άμεσο περιβάλλον υπάρχουν πειρασμοί ή άνθρωποι που τους καλομαθαίνουν όπως (π.χ. παππούδες) τότε είναι πολύ δύσκολο να τα αποχωριστούν. Ποιος είναι ο ρόλος των γονιών σε αυτή τη «γλυκιά διαμάχη» και τι είναι πιο αποτελεσματικό να πράξουν για να μάθουν τα παιδιά να τρώνε γλυκά με μέτρο και να μην φτάνουν στην κατάχρηση;

1.    Δώστε το καλό παράδειγμα
Αρχικά μην περιμένετε τα παιδιά να ακολουθήσουν κανόνες που εσείς οι ίδιοι δεν τηρείτε. Δεν μπορείτε να τους απαγορεύετε να τρώνε γλυκά, όταν εσείς τα απολαμβάνετε με την πρώτη ευκαιρία!

2.    Καταργήστε το ντουλαπάκι των απαγορευμένων
Στα περισσότερα σπίτια συνηθίζεται να υπάρχει ένα ντουλαπάκι όπου εκεί φυλάσσονται όσα δεν πρέπει να καταναλώνουμε συχνά! Πατατάκια, γαριδάκια, γκοφρέτες, σοκολάτες κ.α.. Καταργήστε αυτή τη συνήθεια, δεν κάνει καλό σε κανένα να βρίσκονται σε σταθερό σημείο στο σπίτι.

3.    Ή όλο ή τίποτα
Είναι προτιμότερο να δώσετε στο παιδί μια μικρή σοκολάτα ολόκληρη, παρά τη μισή από μια μεγαλύτερη. Έτσι παίρνουν το μήνυμα ότι η επιτρεπόμενη ποσότητα είναι τόση και ότι δεν πρόκειται για τιμωρία όταν δεν την παίρνουν ολόκληρη. Επίσης, μην χρησιμοποιείτε το γλυκό ως επιβράβευση για κάτι που έκαναν καλά, το μήνυμα που λαμβάνουν με αυτό τον τρόπο είναι λάθος. Δε θέλετε να έχουν καλή συμπεριφορά για να λαμβάνουν αντάλλαγμα.

4.    Μην κρατάτε σταθερό πρόγραμμα
Το πότε τρώμε γλυκό δεν πρέπει να προγραμματίζεται με την έννοια της τακτικής συνήθειας. Δηλαδή, αν έχετε καθιερώσει μια συγκεκριμένη ημέρα για να αφήνετε τα παιδιά να τρώνε γλυκά, π.χ. Κυριακή μετά το φαγητό, είναι δύσκολο  με την πάροδο του χρόνου να κόψουν αυτή τη συνήθεια.

5.    Γλυκά από… σπίτι!
Όσο και να βλάπτουν σε καθημερινή βάση, τα γλυκά δεν πρέπει να λείπουν εντελώς από τη διατροφή των παιδιών. Όμως, μπορείτε να κάνετε την επιλογή του γλυκού όλο και λιγότερο βλαβερή. Μια καλή τακτική είναι να φτιάχνετε εσείς τα γλυκά στο σπίτι, ώστε να είστε σίγουροι για το τι περιέχουν και να είναι όσο λιγότερο βλαβερά γίνεται. Μερικές προτάσεις σπιτικών γλυκών είναι:  ρυζόγαλο, ζελέ με φρούτα,  ταχίνι με σοκολάτα, μπισκότα ή μπάρες με βρόμη και ταχίνι, ποπ κορν σε μπεν μαρί μαύρης σοκολάτας, φρούτα με σοκολατένια επικάλυψη, παγωμένο γιαούρτι με μέλι και φρούτα.
 

Επίσης, όσο περισσότερο πλησιάζει το καλοκαιράκι έχετε όλο και περισσότερες επιλογές σε φρούτα που αγαπούν πολύ τα παιδιά. Είναι καλό δέλεαρ να έχετε ποσότητες φρούτων στο ψυγείο και να φτιάχνετε νόστιμες γρανίτες ή σορμπέ χωρίς βέβαια υπερβολική ποσότητα ζάχαρης.


Το «μέτρον άριστον» είναι ο κανόνας που θα φέρει τη χρυσή τομή στους γλυκούς πειρασμούς, ακολουθήστε τον και το σίγουρο είναι ότι θα γλυκαθείτε! 

Διαβάστε ακόμα