Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

Πιο συγκεκριμένα, οι συστάσεις ανά ηλικία είναι:

1-2 ετών: Αριθμός μερίδων 1-2 μερίδες/ εβδομάδα (Ορισμός μερίδας* 40-60 γρ.)

2-3 ετών: Αριθμός μερίδων έως 3 μερίδες/ εβδομάδα (Ορισμός μερίδας* 60-90 γρ.)

4-8 ετών: Αριθμός μερίδων 3 μερίδες/ εβδομάδα τουλάχιστον (Ορισμός μερίδας*  90-120 γρ.)

9-13 ετών: Αριθμός μερίδων 3 μερίδες/ εβδομάδα τουλάχιστον (Ορισμός μερίδας* 120-150 γρ.)

14-18 ετών: Αριθμός μερίδων 3 μερίδες/ εβδομάδα (Ορισμός μερίδας* 150-200 γρ.)

* Οι ποσότητες αναφέρονται σε μαγειρεμένα στραγγισμένα όσπρια.

Επειδή όμως τα όσπρια δεν είναι από τα κλασικά «αγαπημένα» φαγητά των παιδιών, έχετε ως γονείς την αποστολή να τα κάνετε να τα αγαπήσουν. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο:

Δώστε οι ίδιοι το «καλό παράδειγμα»!

Πώς περιμένετε από τα παιδιά σας να φάνε όσπρια αν δε βλέπουν εσάς, τα πρότυπά τους, να τα τρώτε με ευχαρίστηση; Ο δρόμος είναι ένας, και τον φτιάχνετε εσείς. Καθίστε όλοι μαζί στο τραπέζι και φάτε τα όσπρια μ’ επιφωνήματα ευχαρίστησης: «Μμμ.. Αυτή η φακή είναι τόσο νόστιμη και τόσο θρεπτική! » . Το έχετε πει ποτέ μπροστά στα παιδιά. Καιρός να το πείτε!

Ξεκινήστε με μικρές ποσότητες

Το παιδί μου δεν πολυσυμπαθεί τα όσπρια. Δεν είστε ο μόνος που το λέει, είμαστε οι περισσότεροι. Φυσικά, σε μια τέτοια περίπτωση, είναι λάθος να πιέζουμε να φάει το παιδί μια ολόκληρη μερίδα οσπρίων. Αν βάλουμε μπροστά του ένα παραγεμισμένο πιάτο, θα ζήσει έναν εφιάλτη και δεν το θέλουμε. Ξεκινήστε με μικρές ποσότητες, τις οποίες σταδιακά μπορείτε να αυξάνετε μέχρι να φτάσετε στο επιθυμητό μέγεθος μερίδας, ανάλογα με την ηλικία. Ακόμα και μια-δυο κουταλιές αρκούν, για αρχή. 

Μια φορά δεν είναι αρκετή!

Δεν ισχύει μόνο για τα όσπρια, αλλά για τις περισσότερες τροφές. Τα παιδιά έχουν σκαμπανεβάσματα ως προς το τι τους αρέσει και τι όχι, και σίγουρα δεν πρέπει ν’ απογοητευόμαστε αν μας πουν ότι μια τροφή δεν τους αρέσει. Αύριο, μεθαύριο μπορεί ν’ αλλάξουν γνώμη και να τους αρέσει. Αρκεί να τη βάζουμε μπροστά τους και να τα παροτρύνουμε να τη δοκιμάσουν, και να την ξαναδοκιμάσουν και να τη ματαξαναδοκιμάσουν. Μπορεί να πιστέψετε για λίγο ότι παίζετε στο έργο «Περιμένοντας τον Γκοντό», αλλά θα σας το ξαναπούμε: μην απελπίζεστε! Ο Γκοντό κάποτε θα έρθει, και το παιδί θα αγαπήσει τα όσπρια. Ή, τουλάχιστον, κάποια απ’ αυτά!

Βάλτε φαντασία!

Η φαντασία είναι η λέξη-κλειδί για το παιδικό μενού. Χάρη σ’ αυτήν, ανοίγουμε τους γευστικούς ορίζοντες των παιδιών. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση των οσπρίων, βάλτε τα στο πιάτο τους με φαντασία, και θα δείτε ότι θα τα αγαπήσουν!

Δοκιμάστε, για παράδειγμα:

  • κεφτεδάκια από φασόλια ή ρεβίθια
  • φακοσαλάτα με καρότο και καλαμπόκι -2 λαχανικά που συνήθως λατρεύουν τα παιδιά
  • chilli con carne, ένα μεξικάνικο πιάτο με κιμά, φασόλια και ποικιλία λαχανικών (αποφύγετε τα πολλά μπαχαρικά, καθώς τα παιδιά συνήθως δεν προτιμούν τα καυτερά πιάτα)