Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά 450 περίπου είδη ψαριών έχουν καταγραφεί στις θάλασσες μας, τόσο πλούσια είναι η ελληνική ιχθυοπανίδα! Που σημαίνει ότι μας δίνει επιλογές και την ευκαιρία να δοκιμάζουμε διαφορετικές γεύσεις. Πόσο τυχεροί είμαστε!

Φυσικό κι επόμενο είναι, βέβαια, να έχετε κάποιες απορίες όταν επιλέγετε ψάρι: Είναι φρέσκο; Μήπως περιέχει επικίνδυνα συστατικά, όπως βαρέα μέταλλα; 

Εμείς θα προσπαθήσουμε να σας δώσουμε απαντήσεις, ώστε να γίνει το ψάρι ένα μόνιμο κομμάτι του μενού σας. 

«Φάτε μάτια ψάρια», λέει το ρητό. Εμείς θα σας πούμε  «φάτε ψάρια», σκέτο.

Γιατί η διατροφική αξία των ψαριών δεν υπάρχει!  Εν ολίγοις, τα ψάρια περιέχουν:

  • πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας 
  • τη σημαντική για τα οστά βιταμίνη D  (είναι από τα λίγα τρόφιμα που αποδίδουν σημαντική ποσότητα!)
  • την πολύτιμη για την υγεία των ματιών βιταμίνη Α
  • ανόργανα συστατικά όπως: ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, σελήνιο, σίδηρο, ιώδιο σε ποσότητα, κατά κανόνα, μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του κόκκινου κρέατος και των πουλερικών
  • πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά

Θα σας πούμε επίσης: φάτε ψάρια με το κόκκαλο! Όχι, όλα τα ψάρια βέβαια, προτιμήστε γαύρο, σαρδέλα, αθερίνα και μαρίδα, δηλαδή ψάρια που καταναλώνονται με το κόκκαλο και κάντε τα μια χαψιά. Είναι μια εναλλακτική πηγή ασβεστίου, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει απ’ τα γαλακτοκομικά. Μάλιστα, η κατανάλωση μιας μερίδας ψαριού με το κόκκαλο, μπορεί να προσφέρει στον οργανισμό πολύ περισσότερο ασβέστιο συγκριτικά με την κατανάλωση 100γρ. από τα περισσότερα είδη τυριού.