Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

Το αλάτι είναι απαραίτητο στη διατροφή του παιδιού, η ποσότητα της πρόσληψης όμως διαφοροποιείται ανάλογα με την ηλικία.

Όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:

Ηλικία Σύσταση
1-3 ετών 2
4-6 ετών 3
7-10 ετών 5
11 ετών & άνω 6


Υπάρχουν βέβαια κάποια σημεία τα οποία καλό είναι να λάβετε υπόψιν:

  • Τα βρέφη δεν πρέπει να λαμβάνουν αλάτι καθώς το νεφρικό τους σύστημα δεν έχει ωριμάσει πλήρως μέχρι να ολοκληρωθεί το πρώτο έτος ζωής. 

  • Οι συνήθειες δεν κόβονται εύκολα. Το ίδιο ισχύει και με τις διατροφικές συνήθειες. Όταν τα παιδιά συνδέσουν από μικρή ηλικία την αλμυρή γεύση με τη νοστιμιά, μετά θα τους είναι πιο δύσκολο να ευχαριστηθούν το φαγητό τους, αν δεν έχει αλάτι. Αν συνηθίσουμε κάτι από μικροί, αυτό μας συντροφεύει σ’ όλη την ενήλικη ζωή. Βοηθήστε τα παιδιά, ώστε οι διατροφικές συνήθειες που θα τα συνοδεύουν μεγαλώνοντας να είναι οι σωστές.

Ο ρόλος σας ως γονιού έχει πολύ μεγάλη σημασία και είστε αυτοί που θα δώσετε τη γραμμή πλεύσης στη διατροφή του παιδιού.

Με τους παρακάτω τρόπους μπορείτε να έχετε υπό έλεγχο την πρόσληψη αλατιού που λαμβάνει ένα παιδί: 

  • Πολύ σπιτικό φαγητό, μαγειρεμένο με λίγο ή καθόλου αλάτι, ελάχιστα ή και καθόλου γεύματα απ’ έξω. Το πρώτο βήμα για να αναπτύξουν τα παιδιά μια ισορροπημένη σχέση με το αλάτι.

  • Πολλά παιδιά βλέπουν την αλατιέρα σαν παιχνίδι. Τρώνε, παίζουν και μοιραία, ρίχνουν όλο και περισσότερο αλάτι στο πιάτο τους. Εξαφανίστε την απ’ το τραπέζι τώρα!

  • Πείτε όχι στα αλμυρά, επεξεργασμένα snacks, όπως το ποπκορν και τα πατατάκια. Αν αρέσουν στα μικρά σας  –δικαιολογημένα!- τότε φτιάξτε τα στο σπίτι με λίγο αλάτι. 

  • Για τα ενδιάμεσα γεύματα των παιδιών επιλέξτε τρόφιμα χαμηλά σε αλάτι, όπως: φρούτα, φρέσκους χυμούς, sticks λαχανικών, ανάλατους ξηρούς καρπούς ή τυριά/δημητριακά/αρτοσκευάσματα.