Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

Τελικά για όλα φταίει η ζάχαρη; Σε αντίθεση με ο,τι νόμιζες μέχρι πρότινος, δεν είναι όλα τα είδη σακχάρων στην λίστα με τα απαγορευτικά.

  • Ανήκουν στην ευρύτερη κατηγορία των υδατανθράκων, τη βασική πηγή ενέργειας για το σώμα και τον εγκέφαλό μας.
  • Δεν προσφέρουν μόνο γευστική απόλαυση αλλά προσδίδουν και χαρακτηριστικές ιδιότητες στα τρόφιμα, γι’ αυτό άλλωστε και χρησιμοποιούνται ευρέως στη βιομηχανία.
  • Με τον όρο «φυσικά σάκχαρα» αναφερόμαστε στα σάκχαρα που αποτελούν φυσικό συστατικό τροφίμων (φρούτα, λαχανικά) ή ροφημάτων (γάλα, χυμοί).
  • Ως «πρόσθετα σάκχαρα» χαρακτηρίζουμε αυτά που απομονώνονται ή παράγονται από τις φυσικές πηγές σακχάρων (π.χ. ζαχαρότευτλα) και έπειτα προστίθενται σε τρόφιμα/ροφήματα.
  • Tα φυσικά και τα πρόσθετα σάκχαρα είναι ίδια από πλευράς δομής ανεξαρτήτως προέλευσης, διαφέρουν, όμως, ως προς τα συστατικά που τα συνοδεύουν. Συχνά τα τρόφιμα/ροφήματα που περιέχουν φυσικά σάκχαρα είναι πηγές βιταμινών, φυτικών ινών, ιχνοστοιχείων κ.λπ. Αντιθέτως, τα περισσότερα τρόφιμα/ροφήματα με πρόσθετα σάκχαρα είναι φτωχά σε θρεπτική αξία ή ακόμα περιέχουν συστατικά που συστήνεται να αποφεύγουμε όπως τα κορεσμένα λιπαρά.