Εύρεση πλησιέστερου καταστήματος

Πιο συγκεκριμένα:

  • πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, που παίζει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση ή/και αύξηση της μυϊκής μάζας
  • αποτελούν τη βασική διατροφική πηγή ασβεστίου, που είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών
  • ποικιλία βιταμινών όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Α, βιταμίνη D
  • ανόργανα στοιχεία όπως κάλιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο

Πάμε τώρα στο λιγότερο καλό νέο: λόγω της υψηλής θρεπτικής τους αξίας, πρέπει να μάθουμε να καταναλώνουμε τα γαλακτοκομικά με μέτρο.

Πρόκειται για τρόφιμα πυκνά τόσο σε θερμίδες όσο και σε λιπαρά (ειδικότερα τα πλήρη) και αλάτι (ειδικότερα τα τυριά).

Με άλλα λόγια, στα γαλακτοκομικά πρέπει μετράμε τις μπουκιές μας, όσο κι αν μας στεναχωρεί αυτό. Είναι σκληρή η αλήθεια, το ξέρουμε. Αλλά η γνώση είναι δύναμη!

Γι’ αυτό το λόγο, η καλύτερη λύση είναι να προτιμάτε γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά. Το τρίπτυχο της επιτυχίας αυτής της κατηγορίας γαλακτοκομικών προϊόντων, είναι ότι σας δίνουν τη δυνατότητα:

  • να απολαύσετε τα αγαπημένα σας τρόφιμα χωρίς τύψεις
  • να προσλάβετε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως για παράδειγμα πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας
  • να μειώσετε την πρόσληψη κορεσμένων («κακών») λιπαρών και θερμίδων
  • να ελέγξετε καλύτερα το βάρος σας αλλά και να μειώσετε το σωματικό και κοιλιακό λίπος

Ναι, αλλά τι γίνεται με το ασβέστιο; Το έχετε αναρωτηθεί σίγουρα.

Ευτυχώς, τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών δεν έχουν τίποτα ζηλέψουν από τα πλήρη, ως προς το ασβέστιο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, συμβαίνει το αντίθετο!

Τα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν να ζηλέψουν από τα γαλακτοκομικά μειωμένων λιπαρών.

Ιδού ένα παράδειγμα: τα τυριά μειωμένων λιπαρών είναι πλούσια σε ασβέστιο, καθώς για την παρασκευή τους απαιτείται μεγαλύτερη ποσότητα γάλακτος συγκριτικά με αυτή που χρησιμοποιείται για τα τυριά με πλήρη λιπαρά.

Πολλοί άνθρωποι προτιμούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα με μειωμένα λιπαρά, για λόγους υγείας. Και πολύ σωστά πράττουν. Η κατανάλωση τους έχει φανεί πως έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας.

Σύμφωνα με αποτελέσματα μελετών, τα άτομα που καταναλώνουν γαλακτοκομικά μειωμένων λιπαρών είναι πιθανό να έχουν μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 και υπέρτασης.

Γαλακτοκομικά προϊόντα και παιδιά

Ποιες είναι οι συστάσεις για την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων από παιδιά; Το πλήρες γάλα έχει το μονοπώλιο στα πρώτα χρόνια της ζωής μας. Είναι αυτό που συστήνεται να καταναλώνουν τα παιδιά ηλικίας έως 2 ετών, καθώς τα λιπαρά του γάλακτος είναι απαραίτητα για τη σωστή εγκεφαλική ανάπτυξη και λειτουργία.

Διάβασε περισσότερα
Γαλακτοκομικά προϊόντα: χρήσιμα tips για να τα εντάξετε στη διατροφή σας!

Πόσο εύκολο είναι να ακολουθήσετε μια υγιεινή διατροφή όταν η καθημερινότητά σας είναι χαοτική;
Οι χρήσιμες και εύκολες συμβουλές που ακολουθούν θα σας δώσουν την απάντηση. Διαβάστε λοιπόν τα 10 tips του άρθρου για να εντάξετε τα γαλακτοκομικά στη διατροφή σας!

Διάβασε περισσότερα
Γιαούρτι με μέλι και φρούτα «αλλιώς»
Ένα μεγάλο μπολ πρωινού με βάση το ασύγκριτο ελληνικό γιαούρτι ή κάποιο vegan γαλακτοκομικό υποκατάστατο μαζί με δημητριακά, φρούτα, φρέσκα και ξηρά, εμπλουτισμένο με ξηρούς καρπούς, superfoods, μέλι ή και μπαχαρικά, θα μας δώσει ενέργεια και θα μας οπλίσει με βιταμίνες και ιχνοστοιχεία για όλη την ημέρα. 
Διάβασε περισσότερα